DD:S7E1 Duygu Dalyanoğlu, BGST Tiyatro, Bugüne Konuşan Hikâyeler, K'nın Sesi, "Zihnin Tiyatrosu"
Duygu Dalyanoğlu'yla Boğaziçi Üniversitesi'nde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler okurken BGST Tiyatro ile kesişen yollarından ve o süreçte bi' kumpanyanın parçası olarak ürettiklerinden başlayarak adeta bugüne konuşan hikâyeleriyle sahnede can bulan Zabel Yesayan ve Sevgi Soysal'a; pandemide K'ların yaşadıklarına ses olan podcast serisine ve tiyatro paydasında birleşen oyuncu, yazar, yayıncı ve araştırmacı kimliklerine dair keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Kendisine yönelttiğimiz sorular:
İstanbul doğumlusunuz ve sanırım yıllardır orada yaşamaktasınız; peki bu şehrin tiyatro anlayışınızı nasıl şekillendirdiğini sorsam; ilk izlediğinizde sizde iz bırakan içinizdeki o kıvılcımı keşfettiğiniz bi’ oyun var mıdır mesela İstanbul sahnelerinden bizimle paylaşabileceğiniz?
Boğaziçi Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler okurken Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları’yla yollarınız kesişiyor; peki neydi sizi oraya çeken motivasyon kaynağı?
Akademik hayatına doktora çalışmaşarıyla devam eden bir tiyatrocu olarak kadın çalışmalarının sizin için anlamını sormak isterim; belki buradan da Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu (BGST) çatısı altındaki manifestonuzu konuşabliriz.
20 yıldır tiyaro paydasında çeşitli alanda üretime katkı sağlayan -oyunculuk, oyun yazarlığı, yönetmenlik ve hatta yayıncılık(podcast) yapan biri olarak hikayenizi daha çok hangi tarafta anlatmayı seviyorsunuz diye sorsam..
BGST bünyesinde Zabel Yeseyan’ı ve Sevgi Soysal’ı duyulur kıldığınız oyunlarınızı düşünürsek kadının sesi olmaya çalışan adeta haykıran kadınların hikayesini anlatmaya devam edecek misiniz diye de merak ediyorum doğrusu.
K’nın Sesi pandemi döneminde başlattığınız ve 3 sezon boyunca K’ların sesine kulak verdiğimiz hem oyunlar dinlediğimiz hem üzerine uzmanlarla söyleştiğiniz bi pocast serisi; öncelikle çıkış noktasını sormak istiyorum ve sizde hissettirdiklerini konuşalım istiyorum.
Son dönemlerde seçkin tiyatro ödülleriyle de adınızı sıkça duyuyoruz, bu bağlamda tiyatro otoritelerinin okullu ve alaylı ayrımını ortadan kaldırdığını söyleyebilir miyiz; siz nasıl bakıyorsunuz emeğin görülür kılınması meselesine?
Bizim yayın adımız da olan dördüncü duvar kavramına sizin bakış açınızı sormak isterim.
Kendisine bu hoş sohbet için çok teşekkür ederiz